باکس آفیس؛ یک ابرقهرمان جدید سلطان گیشه و نوستالژی جنیفر لوپز

تعطیلات کریسمس در جریان است و فیلم آکوامن (Aquaman) آخرین اثر برادران وارنر است و همکاری دوباره آنها با دنیا کمیک های دی.سی. فیلمی که در صدر باکس آفیس هفته قرار گرفته است.

باکس آفیس؛ یک ابرقهرمان جدید سلطان گیشه و نوستالژی جنیفر لوپز

رقابت میان بازگشت مری پاپینز (Mary Poppins Returns) محصول دیزنی و زنبور عسل (Bumblebee) هم تنگاتنگ است. اتفاقی که هر سال برای فیلم های اکران شده در فصل تعطیلات رخ می دهد.

فیلم ها دقیقا در گیشه همان نتیجه ای را گرفته اند که انتظارش می رفت. اکران فیلم آکوامن برادران وارنر به راحتی این فیلم را در رده اول جدول قرار داد. فروش فیلم چیزی حدود 67.4 میلیون دلار در عرض سه روز تعطیل بود. جیمز ون این فیلم را با بودجه ای بین 160 تا 200 میلیون دلار ساخته و با توجه به فروش افتتاحیه فیلم به نظر می رسد که به سادگی به سوددهی برسد. یک رقم 4.7 میلیون دلاری هم باید به این فروش اضافه کنید چون هفته پیش یک پیش نمایش هم در آمازون داشت. تحلیل گران می گویند که فیلم در عرض پنج روز به فروش 105 میلیون دلاری خواهد رسید. به صورت متداول شلوغ ترین روز باکس آفیس خود روز کریسمس است.

فیلم در سایت سینمااسکور از طرف تماشاگران امتیاز A- دریافت نموده و 55 درصد تماشاگرانش مرد بوده اند و 58 درصد آنها بالای 25 سال داشته اند که برای یک فیلم ابرقهرمانی این آمار دوم جالب است. یعنی مخاطبان این فیلم ابرقهرمانی بیشتر از نوجوانان، بزرگسالان هستند.

فروش افتتاحیه فیلم البته خیلی هم حیرت انگیز نبوده. میان فیلم هایی که کمپانی برادران وارنر از روی کمیک های دی.سی ساخته اند این فیلم در رده ششم پرفروش ترین افتتاحیه قرار می گیرد. در عوض آکوامن از میان این سری فیلم ها (یا به قولی فرانچایزها) بهترین نقدها را دریافت نموده است. بیشتر این نقدهای مثبت البته مربوط به تماشاگران است. چون از طرف منتقدان در سایت متاکریتیک امتیاز فیلم 55 از 100 است.

منتقد درپ گفته بود: این یک فیلم ابرقهرمانی عجیب و غریب و فوق العاده است که تلاش می نماید و تقریبا هم موفق می گردد که تبدیل به یکی از حماسی ترین فیلم های ابرقهرمانی گردد که تا به حال ساخته شده است. منتقدانی که نسبت به فیلم نظر منفی دارند معتقدند که کارگردان خیلی روی قهرمانش مانور نداده و بیشتر به موقعیت های اکشن پرداخته است. فیلمی که از لحاظ بصری درخشان است ولی گروه بازیگرانش موفق نمی شوند خودشان را نشان بدهند.

جیمز ون را برای کارگردانی سری فیلم های ترسناک کانجورینگ شناختیم و حالا نشان می دهد که در هر ژانری تواناست.

در گیشه سینماهای جهان هم فیلم رتبه اول را دارد و در 70 بازار جهانی در عرض یک هفته حدود 91.3 میلیون دلار فروخته است. کمپانی برادران وارنر گزارش داده که فیلم به شدت به فروش جهانی بتمن علیه سوپرمن نزدیک شده و قطعا از لیگ عدالت و واندروومن بیشتر خواهد فروخت.

فیلم بازگشت مری پاپینز به کارگردانی راب مارشال در رده دوم جدول قرار گرفته است. فیلم در سه روز افتتاحیه اش 22.2 میلیون دلار فروش نموده. فیلمی است که احتمال می رود در تعطیلات فروش بهتری هم داشته باشد. فیلم نقدهای مثبتی دریافت نموده است. امتیاز متاکریتیک 65 از 100 است. در سایت سینمااسکور هم امتیاز A- را دریافت نموده.

فیلم در 17 کشور خارج از آمریکا اکران شده که حدود 20.3 میلیون دلار از این اکران درآمد داشته است. 59 درصد مخاطبان فیلم بازگشت مری پایینز زنان بوده اند. تعداد کشورهایی که فیلم در آنها اکران خواهد شد هفته آینده افزایش پیدا می نماید.

منتقدان می گویند که فیلم راب مارشال در فرم و ساختار به شدت به نمونه کلاسیک مری پاپینز وفادار است. انگار یک اثر کلاسیک به شکل هنرمندانه ای دوباره زنده شده باشد. به خصوص آنها بازی امیلی بلانت را در نقش مری پاپینز به شدت تحسین نموده اند.

داستان فیلم از این قرار است که دختر و پسر خانواده بنکس بزرگ شده اند. پسر ازدواج نموده و حالا به خاطر فرزندانش دوباره محتاج یاری مری پاپینز است.

در رده سوم باکس آفیس شاهد حضور فیلم زنبورعسل هستیم. یک اکشن ماجراجویانه علمی-تخیلی به کارگردانی تراویس نایت که امتیاز متاکریتیک آن 66 از 100 است. تراویس نایت که انیمیشن محبوب کوبو و دوتار را پیش از این ساخته بود، کارگردانی این فیلم را برعهده دارد. در سال 1987 بامبل بی به یک شهر کوچک ساحلی در کالیفرنیا پناهنده می گردد. چارلی که تازه دارد وارد 18 سالگی اش می گردد و می خواهد جای خودش را در این جهان پیدا کند بامبل بی را پیدا می نماید که شکسته و در نبرد زخمی شده و احتیاج به یاری دارد. منتقدان می گویند چیزی که این فیلم به مردم یادآوری می نماید این است که فیلم های نوجوانانه باید چه طور ساخته شوند. در این اکشن هیچ کس نمی خواهد خودش را به زور جدی بگیرد. مایه های اسطوره شناسی الکی به آن تزریق نشده و یک فیلم روایت گوی ساده است.

در رده چهارم مرد عنکبوتی: به درون جهانی عنکبوتی را داریم و قاطر کلینت ایستوود و گرینچ هم در رده های بعدی قرار دارند.

فیلم پرده دوم (Second Act) کمدی رومانتیکی است که بعد از مدت ها جنیفر لوپز را به پرده سینماها برگردانده. داستان زنی که در شغلی گیر افتاده که حقوق کمی دارد و حالا شانس به او رو نموده تا جاه طلبی هایش را ارضا کند. فیلم را پیتر سیگال کارگردانی نموده و امتیاز ضعیف 49 از 100 را از منتقدان دریافت نموده است. منتقدان البته معتقدند که فیلم به ژانر خودش وفادار است و هواداران کمدی رمانتیک های هزاره سوم با خیال راحت می توانند آن را ببینند. آنها فیلم را نوستالژی برای جنیفر لوپز و هواداران کمدی رمانتیک می دانند.

فیلم ضعیف به مارون خوش آمدید ساخته رابرت زمه کیس با امتیاز 40 از 100 از سایت متاکریتیک به سختی توانسته خودش را به جمع ده فیلم باکس آفیس برساند.

فیلم دهم جدول مری ملکه اسکاتلند با گروه قوی بازیگران از جمله سیرشا رونان و مارگو رابی ساخته جوزی رورک که درباره مری استوارت است. زمانی که می خواهد ملکه الیزابت را از سلطنت خلع کند و به جای او بنشیند. فیلم امتیاز 61 از 100 را از منتقدان گرفته و در اکران محدودش هم موفق ظاهر شده است.

نام فیلم هفته اکران فروش آخر هفته فروش کلی
آکوامن 1 67.4 72.1
بازگشت مری پاپینز 1 22.2 31
زنبورعسل (بامبل بی) 1 21 21
مرد عنکبوتی: به درون جهانی عنکبوتی 2 16.7 64.8
قاطر 2 10 35.7
گرینچ 7 8.2 253.2
پرده دوم 1 6.5 6.5
رالف اینترنت را خراب می نماید 5 4.6 162.1
به مارون خوش آمدید 1 2.4 2.4
مری ملکه اسکاتلند 3 2.2 3.5

باکس آفیس؛ اسپایدرمن کارتونی هم در گیشه موفق شد

منبع: دیجیکالا مگ

به "باکس آفیس؛ یک ابرقهرمان جدید سلطان گیشه و نوستالژی جنیفر لوپز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باکس آفیس؛ یک ابرقهرمان جدید سلطان گیشه و نوستالژی جنیفر لوپز"

نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید